starting with

starting with

Saturday 2 November 2013

MINGGU KEENAM (15/07/2013 – 19/07/2013)

Assalamualaikum.. Minggu keenam sudah tiba dan permulaan minggu seperti biasa menjalankan kerja-kerja rutin yang diberikan. Saya lebih mahir ‘assist and greet’ pelawat atau ‘customer’ yang datang ke kilang ini. 

Pada masa yang sama saya memasukkan data ‘medical leave’ dan cuti tahun pekerja. Selepas selesai melengkapkan data di dalam sistem, borang-borang tersebut perlu di simpan di dalam fail mengikut nombor pekerja sebagai rujukan sekiranya ada kesalahan di dalam data.

Pada minggu ini juga saya telah mengendalikan panggilan talifon bersama ‘training provider’ untuk meminta ‘hard/soft copy’ risit pembayaran setiap ‘training’ yang dijalankan.

Selain itu, saya juga telah membantu pekerja lain menukar polisi syarikat yang lama kepada yang baru di bahagian depan ‘reception’, pejabat HR dan bilik ‘training’. Minggu ini En Nasir turut memberi taklimat kepada semua pelajar praktikal berkenaan disiplin dan kedatangan yang perlu dititikberatkan.


Pada penghujung hari bekerja sebelum bercuti pada hari Sabtu dan Ahad, saya diarahkan menyiapkan ‘Ramadhan gift’ yang dianjurkan oleh kelab LSR kilang ini. Setiap tahun pada bulan puasa kelab LSR akan memberi ‘Ramadhan gift’ kepada semua pekerja tanpa mengira bangsa dan agama. Tahun lepas mereka mengagihkan bubur lambuk, tapi kelainan pada tahun ini, mereka memberikan buah-buahan seperti kurma, apricot dan dua jenis kismis.

MENUKAR POLISI SYARIKAT & MENYEDIAKAN 'RAMADHAN GIFT'


                                                                        Terima Kasih ^^

No comments:

Post a Comment