starting with

starting with

Saturday 2 November 2013

LATAR BELAKANG SYARIKAT

Ringkasan Liebherr Appliances

Lebih 60 tahun yang lalu (1949) , Kumpulan Liebherr yang telah ditubuhkan oleh pengasasnya Mr Hans Liebherr di Jerman. Syarikat ini bermula dengan menyewa peralatan pembinaan dan kejuruteraan awam, serta membina kren, mengeluarkan kenderaan bergerak dan sebagainya.

Dalam beberapa dekad , perniagaan berkembang di seluruh Eropah dan dunia yang meliputi pelbagai bidang seperti pembuatan kren , konkrit dan simen teknologi pencampuran, peralatan perlombongan, sistem pengangkutan, aeroangkasa dan peralatan rumah.







Sejarah Syarikat (Liebherr Malaysia)

Ditubuhkan pada tahun 1986 dengan tujuan untuk menjadi pengeluar terkemuka dan kualiti penyejukan dan pendingin produk pada harga kompetitif dan terus meningkatkan kemudahan pengeluaran untuk memenuhi perubahan keperluan dalam permintaan bagi produk dan perkhidmatan penyejukan.

Sebelum ini dikenali sebagai “Exquisite Products Manufacturing (M) Sdn. Bhd.” kilang pertama ditubuhkan di Kluang, Johor pada tahun 1986. LIEBHERR - HAUSGERATE GmbH, syarikat induk bahagian peralatan domestik LIEBHERR itu, yang diperolehi semua saham oleh Exquisite Products Manufacturing (M) Sdn. Bhd pada 1 Januari 2007.





No comments:

Post a Comment